Buiten de gebaande paden.

Uit je comfortzone! De ramen open! En naar buiten!

Dat is in het kort de kern van het Horti-Event.

Het evenement is bedoeld om glastuinbouwondernemers uit te dagen, door ze met andere succesvolle ondernemers BUITEN hun eigen branche in contact te brengen.
Het is een initiatief van vijf vooraanstaande tuinbouwtoeleveringsbedrijven: Mertens , Gipmans , Bayer, Grodan en Californië.   

Bierbrouwen en vis kweken.   
In maart 2017 bezocht een groep van ca. 30 glastuinbouwondernemers de bierbrouwerij in Gulpen.
Deze kleine familiebrouwerij houdt zich staande in het land van grote spelers in de biermarkt. André Koppen van Gulpener legde uit hoe je jouw product kunt onderscheiden in een bulkmarkt.
Urker Visser Louwe de Boer van Ekofish ontwikkelde, samen met milieuorganisaties, een unieke, milieuvriendelijke én kostenbesparende manier van vissen. En hij wist zijn vis onder te brengen in een succesvol, milieuvriendelijk label: Ekofisch.  Hij was het ultieme voorbeeld hoe een bedreiging omgezet kan worden  in een kans.

Discussie: wat leren wij hiervan?
De deelnemers discussieerden samen met de inleiders over hun eigen vraagstuk en de kansen en mogelijkheden. Hoe kunnen we ons in onze eigen markten onderscheiden? Zijn milieu-eisen alleen maar een bedreiging of ook een kans?

Ook in 2018 wordt het Horti-Event georganiseerd.

 

Copyright 2018 Freelaunch | Site By Bram Smulders